Boyner Kurumsal

Boyner'in Hikayesi

Boyner Büyük Mağazacılık perakende sektörünün önde gelen gruplarından Boyner Grup’un bir üyesi olarak 1981 yılında faaliyete başladı.

 

İLK MAĞAZALAR AÇILIYOR

 

İlk Boyner Mağazası, "Çarşı” ismiyle Bakırköy'de açıldı. Bu mağazayı Ankara Kızılay’da ve İstanbul Sultanhamam’da açılan iki mağaza takip etti.

 

Müşteri mutluluğunu hedef alan anlayışla 1989 yılında Türk perakendecilik sektöründe bir devrim niteliği taşıyan Çarşı Kredi Kartı doğdu.

 

1991 yılında 7000 metrekarelik alanda açılan Çarşı Maslak Mağazası, kadın, erkek, çocuk, ayakkabı, spor giyim ve ev gibi ayrı departmanları ile mağazacılık sektörüne yepyeni bir anlayış getirdi.

 

1993 yılında müşterileri ile buluşan Çarşı Capitol Mağazası, alışveriş merkezi içinde de departman mağazanın başarılı olabileceğinin örneğiydi.

 

 Halka açık olarak perakendecilik sektörünün liderliğine yürüyen Çarşı, mağazalar zincirine Smart adlı outlet zincirini ekledi.

 

 

BÜYÜME HAMLELERİ

 

1998 yılı yeni bir büyüme hamlesine sahne oldu. Bir yıl içinde Çarşı İçerenköy Carrefour, Çarşı Beylikdüzü, Çarşı Adana ve Çarşı Şaşkınbakkal mağazaları açıldı.

 

Çarşı, mağazacılık anlayışını müşterinin bulunduğu her noktaya taşıyan yaklaşımını devam ettirdi.

 

2002 yılında Ankara Kavaklıdere Mağazası ayrıca Profilo ve Nautilus Alışveriş Merkezleri’nde yeni mağazaların açılışını 2003 yılında Metrocity Alışveriş Merkezi’ndeki mağaza takip etti. 2003 yılında bayilik sistemi ile büyümeye devam eden Çarşı Büyük Mağazacılık; Diyarbakır, Trabzon, Mersin, Denizli ve Konya’da açılan ilk mağazaları ile etkisini genişletti.

 

 

ÇARŞI, “BOYNER” OLUYOR

 

2004 yılındaki Değişim Programı çerçevesinde Çarşı'nın ismi Boyner'e dönüştü. 2006 yılında kozmetik ile başlayan kategori yatırımları 2007 yılında ev tekstili ve 2008 yılında spor giyim alanlarında devam etti ve bu alanlarda konsept mağazalar olarak hayata geçirdiği Boyner Evde ve Boyner Sports’u da müşterileri ile buluşturdu.

 

Boyner, sektörün güçlü markalarından YKM'nin yüzde 63 oranındaki hissesini 2012 yılında satın almasının ardından, 2013 yılında geri kalan yüzde 37'lik hissesini ve kalan marka haklarının tamamını da satın alarak YKM'nin paylarının tamamına sahip oldu.

 

 

BOYNER: YENİ NESİL MAĞAZACILIĞIN ÖNCÜSÜ

 

2015 yılında logosunu yenileyen Boyner, 2017 yılından itibaren ise daha sıcak ve konforlu bir alışveriş deneyimi sunan yeni nesil mağaza konseptlerinin adımlarını attı. Yeni nesil mağazacılığın en somut adımlarından biri olan Boyner Cadde ise 2021 yılında Erenköy’de açıldı.

 

Boyner, zengin ve farklı müşteri deneyimi ve mutluluğu hedefiyle perakende sektöründe bir kez daha dinamikleri değiştirecek ve ezberleri bozacak yeni girişimi Boyner Now’ı Haziran 2022’de müşterilerine sunarak mağazacılık anlayışına yepyeni bir soluk getirdi. Dünyada kendi alanında bir ilk olan Boyner Now ile müşteriler bulundukları yerde satın almak istedikleri ürünleri sipariş aşamasında hiçbir ödeme yapmadan alternatifli bedeni, dilerlerse de farklı renkleri ile sipariş edebiliyor, ürünler 90 dakikada veya seçecekleri saatte randevulu olarak kendilerine ulaştırılıyor. Bulunduğu yerde ürünleri deneyen müşteriler beğendikleri ürünleri kredi kartı ile ödeyerek satın alıyor, tercih etmediklerini ise direkt müsteri temsilcisine iade ediyor. Online ve offline mağazacılığı bir arada sunan Boyner Now bu özellikleriyle sektöründe bir ilk olarak öne çıkıyor. Bulunduğu yerde ürünleri deneyen müşteriler beğendikleri ürünleri kredi kartı ile ödeyerek satın alıyor, tercih etmediklerini ise direkt müsteri temsilcisine iade ediyor. Online ve offline mağazacılığı bir arada sunan Boyner Now bu özellikleriyle sektöründe bir ilk olarak öne çıkıyor.

 

Tüm bu girişimlerin yanında Boyner Avrupa’nın en yaygın kahve zinciri Costa Coffee’yi 2022 Mart ayında Türkiye’de ilk defa kahve severlerle buluşturdu.

 

Kurulduğu yıldan bu yana koşulsuz müşteri mutluluğu odağıyla hizmet veren Boyner, bugün Türkiye’nin 40 ilinde, 110 mağazası, 250 bin metrekarenin üstünde satış alanı, 12 kategori ve 600’den fazla marka seçeneği ile sadece ürün değil her zaman mutluluk ve iyilik sunmayı amaçlıyor. Boyner ve YKM, Boyner Sports, Boyner Dynamic, Boyner Active, Boyner Outlet mağazalarıyla, boyner.com.tr, Boyner uygulaması ve Boyner Now kanalları ile müşterilerine ulaşıyor. Mağazalar 120 milyonun, online satış kanalları ise 500 milyonun üzerinde trafik alıyor.

 

Boyner, Boyner Cadde ile başladığı; sürdürülebilirlik, teknoloji, sanat, spor ve deneyimi odağına alan yeni nesil mağazacılık konseptiyle de sektörde fark yaratmaya, marka ve ürün çeşitliliğini kalite, güvenilirlik ve müşteri mutluluğu anlayışıyla birleştirerek sektöre yön vermeye devam ediyor.   

BİZİ TAKİP EDİN

SocialSocialSocialSocialSocial

©2023 Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.