BİLGİLENDİRME - 2
BİLGİLENDİRME - 2 (SMS almayan müşterilerimiz için)
Değerli Müşterimiz,
Veri sorumlusu sıfatıyla hareket eden şirketimiz Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş. (“Şirket”) nezdinde işlenen kişisel verilere yönelik olarak gerçekleşen bir veri güvenliği ihlali (“İhlal”) konusunda Kişisel Verilerin Korunması Kanunu uyarınca 08.05.2023 tarihinde yaptığımız bilgilendirmeye (https://kurumsal.boyner.com.tr/duyuru-1) ek olarak veri ihlalinden etkilenen ancak SMS almayan müşterilerimize ayrıca bilgi vermek istiyoruz.
- İhlal ne zaman gerçekleşti?
İhlal’in ne zaman ve ne şekilde gerçekleştiğine yönelik devam eden araştırmalarımız kapsamında İhlal’e neden olan kişilerin, 28.04.2023 tarihinde başlamak ve 06.05.2023 tarihinde sona ermek üzere şirketimizin SMS gönderim hizmeti aldığı firma nezdindeki SMS gönderimi portalına ve bu portalda yer alan sizin de dahil olduğunuz bir kısım müşterilerimize ait kişisel verilere eriştikleri anlaşılmıştır.
06.05.2023 saat 09:00’da bir kısım müşterilerimize, sahibi olduğumuz YKM markası adına Şirketimizin bilgisi ve iradesi dışında SMS’ler gönderilmiş ise de sizin de dahil olduğunuz bir kısım müşterimizin kişisel verilerine erişilmesine rağmen SMS gönderilemediği tespit edilmiştir.
- İhlal’den hangi kişisel verileriniz etkilendi?
Bu aşamada İhlal’den Şirketimiz nezdinde işlenen kişisel verilerinizden iletişim verinizin (cep telefonu numaranızın) ve müşteri işlem verilerinizin (Şirketimiz tarafından size hangi pazarlama SMS’lerinin gönderildiği ve bu SMS’lerin size ulaşıp ulaşmadığı bilgisinin) gizliliğinin etkilendiği anlaşılmıştır.
Herhangi bir özel nitelikli veriniz İhlal’den etkilenmemiştir.
- İhlal’in olası sonuçları nelerdir? Bunları önlemek için ne yapabilirsiniz?
İhlal’den etkilenen kişisel verilerinizden cep telefonu numarası bilginiz, İhlal’i gerçekleştiren kişiler tarafından size yönelik oltalama saldırıları gerçekleştirmek için kullanılabilir.
İhlal nedeniyle herhangi bir olumsuz sonuç ile karşılaşmamak için tanımadığınız kişiler ya da kurumlar tarafından veya bunları taklit ettiği konusunda şüphe uyandıran kişiler ya da kurumlar tarafından gönderilen SMS’leri ya da yapılan aramaları dikkate almamanızı ve bu SMS’ler içerisinde herhangi bir internet sayfası bağlantısı bulunmakta ise doğruluğundan emin olmadığınız internet sayfası bağlantılarını tıklamamanızı öneririz.
- İhlal’in olumsuz etkilerini azaltmak için aldığımız önlemler nedir?
İhlal’in anlaşılması üzerine olası olumsuz sonuçlarının azaltılması için:
- Şirketimizin SMS gönderim hizmeti aldığı firma nezdindeki tüm pazarlama SMS gönderim sistemimiz derhal tüm girişlere kapatılmıştır.
- Çalıştığımız siber güvenlik firmasına gerekli bildirimlerde bulunulmuştur.
- Ayrıca Kişisel Verileri Koruma Kurumu’na gerekli bildirimlerin yapılması ve Cumhuriyet Başsavcılığı’na suç duyurusunda bulunulması için gerekli çalışmalar başlatılmış olup bu çalışmalara devam edilmektedir.
- İletişim adreslerimiz nedir?
Söz konusu İhlal’e ilişkin herhangi bir sorunuz olması ya da bir olumsuzluk yaşamanız halinde derhal Şirketimiz aşağıda belirtilen iletişim adresleri aracılığıyla tarafımıza ulaşabilirsiniz.
Çağrı Merkezimiz |
:444 2 967 |
E-Posta |
|
Adres |
:Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş. Büyükdere Cad. USO Center Binası No:245/2 34396 Maslak, Sarıyer/İstanbul |
Saygılarımızla,
Boyner Büyük Mağazacılık A.Ş.